|
|||||||||||||
|
1. Konkurs "Czytam bo lubię - wiosna" 6. Produkty końcowe na bieżący rok projektowy 1. Konkurs "Czytam bo lubię - wiosna" Pod takim hasłem 22 marca 2007 r. w Filii nr 8 Krośnieńskiej Biblioteki Publicznej w Krośnie odbył się konkurs głośnego czytania dla uczniów klas trzecich szkoły podstawowej. Wzięło w nim udział ponad 60 uczestników z pięciu krośnieńskich szkół (SP 1, SP 3, SP 4, SP 8, SP 14). Z naszej szkoły uczestniczyło w nim dziesięcioro uczniów – po pięć osób z klasy III a i III b (pod opieką wychowawców - Jolanty Zajdel i Danuty Chochołek) Komisja w składzie: p. Grażyna Ziembicka, p. Wanda Belcik i p. Izabela Staroń oceniała poprawność, płynność i własną interpretację przygotowanych wcześniej tekstów pochodzących z książki Małgorzaty Bąkiewicz pt. „Korniszonek”.
Do drugiego etapu zakwalifikowano 11 osób, wśród których znalazło się trzech chłopców z naszej szkoły: Wiktor Kazanecki z kl. III a oraz Jarosław Trznadel i Bartosz Zimka z klasy III b. W drugim etapie uczestnicy czytali teksty nowe, których wcześniej nie znali, o przygodach chatki Petroneli. To było trudniejsze zadanie! Uczniowie „Trójki” stanęli na wysokości zadania. Na pięć nagród i dwa wyróżnienia pierwsza nagroda przypadła Wiktorowi Kazaneckiemu, a wyróżnienie Bartoszowi Zimce. Otrzymali oni dyplomy i nagrody książkowe. Na zakończenie laureaci konkursu wraz z komisją oceniającą pozowali do pamiątkowego zdjęcia. Gratulujemy wszystkim uczestnikom wspaniałego reprezentowania Szkoły Podstawowej nr 3 podczas tego konkursu i zachęcamy do brania udziału w kolejnych.
Krośnieńska Biblioteka Publiczna Filia nr 8 przy ulicy Wojska Polskiego, była organizatorem konkursu recytatorskiego „Wielkanocne rymowanki”. Konkurs ten był adresowany do uczniów klas pierwszych szkół podstawowych miasta Krosna. W dniu 3.04.2007 r. o godz. 11:00 do biblioteki przybyło 48 uczestników. Naszą szkołę reprezentowało 6 uczniów. Każdy uczestnik wygłosił jeden wiersz o tematyce wielkanocnej. Wszyscy uczestnicy byli bardzo dobrze przygotowani, z wielką ekspresją i wdziękiem wygłaszali przygotowane rymowane teksty, znanych polskich poetów. Jury miało trudne zadanie, by przyznać 3 nagrody i 3 wyróżnienia, gdyż wszyscy pierwszoklasiści reprezentowali wysoki poziom. Joanna Zajdel- uczennica naszej szkoły zdobyła wyróżnienie. Wygłosiła ona wiersz Doroty Gellner pt. "Pisanki". Gratulujemy Joasi, która pięknie, z odpowiednią intonacją i naturalnym wdziękiem powiedziała ten tekst, który wyróżnił ją spośród tak licznej grupy rówieśników. Joasia otrzymała nagrodę książkową, pamiątkowy dyplom i gratulacje od Jury. My także serdecznie gratulujemy!
W ostatni dzień nauki przed świętami wielkanocnymi odbyło się uroczyste spotkanie, podczas którego uczniowie klasy II zaprezentowali program artystyczny przygotowany pod kierunkiem pani Jadwigi Buczek i pani Lucyny Czernatowicz. Uroczystość rozpoczęli chórzyści radosną pieśnią „Alleluja”, następnie przewodniczący Samorządu Uczniowskiego - Wiktor Winiarski oraz zastępca – Szymon Czerny podzielili się informacjami o tym najstarszym i najważniejszym święcie chrześcijan , przypomnieli tradycje, zwyczaje związane z Wielkanocą. Uczniowie kl. II rozbawili wszystkich bajką o pisankach, na które wielką ochotę miał kot. Obejrzeliśmy też taniec w wykonaniu krakowianek i wysłuchaliśmy piosenek o tematyce świątecznej. Na koniec uczniowie- wszyscy razem złożyli życzenia: „Gości mili, coście się tu zgromadzili, w wielkanocne święto wszyscy się radujcie, i jak tradycja mówi jajkiem poczęstujcie. By Wam nie zabrakło zdrowia i radości, a pod Waszym dachem niech spokój zagości.”
Po życzeniach krakowianki rozdały poszczególnym klasom półmiski i koszyki z połówkami jajek. Po raz pierwszy w naszej szkole odbyło się wspólne dzielenie jajkiem. Wszyscy składali sobie nawzajem świąteczne życzenia, a o właściwy ku temu nastrój zadbali – pięknie śpiewając- nasi chórzyści.
Rodzice naszych uczniów mieli okazję zapoznać się z niektórymi rezultatami pracy w projekcie Socrates Comenius. W dniu 18 kwietnia uczniowie klasy drugiej oraz szkolny chór zaprezentowali program artystyczny przygotowany z okazji Świąt Wielkanocnych, a członkowie kółka teatralnego - performance „Cztery pory roku”. Mamy nadzieję, że popisy artystyczne dzieci podobały się tej szczególnej publiczności. „Witaj, majowa jutrzenko, Świeć naszej polskiej krainie, Uczcimy ciebie piosenką, która w całej Polsce słynie.”
Z okazji rocznicy uchwalenia Konstytucji 3-go Maja uczniowie klas czwartych pod kierunkiem wychowawczyń- p. Agaty Reiss i p. Jolanty Wójcik przygotowali uroczysty apel upamiętniający noc z 2 na 3 maja 1791roku, kiedy to na forum sejmu uchwalony został projekt nowej ustawy zasadniczej zwanej Konstytucją. Chociaż to bardzo trudne zagadnienie uczniowie starali się jak najprzystępniej przekazać swoje wiadomości na temat tak odległych historycznie wydarzeń. Wyrazili swój szacunek dla przeszłości i symboli narodowych, miłość do Ojczyzny i radość z tego, że dzięki wielu odważnym i prawdziwym patriotom mogą żyć w niepodległym państwie. 6. Produkty końcowe na bieżący rok szkolny W ciągu całego roku szkolnego uczniowie i nauczyciele pracowali nad przygotowaniem trzech produktów końcowych projektu, które będą zabrane do Finlandii i zaprezentowane podczas wizyty roboczej. Pierwszym produktem jest książeczka polskich przepisów kulinarnych przygotowywanych w ramach lekcji języka angielskiego. Uczniowie z klas szóstych wybrali przepisy na tradycyjne polskie dania i przetłumaczyli je na język angielski. Zostały one zebrane w formie książeczki.
Drugim produktem jest kalendarz wybranych świąt obchodzonych w krajach partnerskich naszego projektu. Kalendarz ten został zilustrowany zdjęciami prac naszych uczniów oraz wykonywanymi podczas uroczystości szkolnych.
Kolejnym produktem jest książeczka z ilustracjami wybranych polskich przysłów dotyczących pór roku. Ilustracje te wykonywały dzieci w poszczególnych klasach na zajęciach lekcyjnych, a najładniejsze z nich zostały zeskanowane i wydrukowane.
Przygotowujemy także wersję elektroniczną wszystkich produktów. Mamy nadzieję, że efekty naszej pracy spodobają się uczniom i nauczycielom zaprzyjaźnionych szkół. W dniach 23 – 27 maja b.r. odbyła się robocza wizyta w Finlandii: podejmowały nas dwie szkoły: Jaalin Koulu i Hannuksen Koulu z Kiiminki. Na początku wizyty zwiedzaliśmy szkołę w Jaali. Szkoła zrobiła na nas bardzo dobre wrażenie – przestronne i jasne sale i korytarze, na ścianach wyeksponowane prace uczniów. W każdej sali jest komputer i umywalka. W klasach jest także wygodne miejsce do odpoczynku- w postaci sofy lub fotela. Podczas lekcji uczniom, którzy mają problemy - towarzyszy nauczyciel wspomagający. Mieliśmy okazję obserwować różne lekcje. W Finlandii dzieci uczą się m.in. szyć na maszynach, uczą się obróbki drewna, grają na różnych instrumentach. Prawie w każdej klasie jest pianino i nauczyciele grają na nich bardzo często podczas lekcji. Na zajęciach z przyrody uczniowie wykorzystywali laptopy. Podobnie jak w naszych szkołach –jest sala lekcyjna z komputerami stacjonarnymi. W czasie przerw dzieci wychodzą na obszerne podwórko i mogą korzystać z placu zabaw. W pierwszym dniu wizyty miało miejsce także spotkanie projektowe, na którym wymienialiśmy się produktami końcowymi, omawialiśmy podejmowane działania i omawialiśmy szczegóły prac na ostatni rok projektowy. Nasze produkty końcowe bardzo się podobały, zarówno książeczka przepisów kulinarnych, kalendarz świąt jak i książeczka z ilustrowanymi przysłowiami polskimi o porach roku.
|